2016. október 28., péntek

Idősek és fiatalok

Nemrégiben köszöntöttük gyülekezetünkben a szépkorúakat. Szép számban gyűltünk össze, öröm volt találkozni sok idős testvérrel.



A fiatalok műsorral készültek. Szavaltak, történetet adtak elő.
Az volt az idén a rendkívüli, hogy az idősek vasárnapjára már körvonalazódott az a projekt, amely az idősekre összpontosít. Az ifjak eltervezték, hogy segíteni fognak azokon az idős embereken, akik házban laknak, de nincs aki a házkörüli munkát elvégezze.
Idősek vasárnapján a műsor témája is ez volt: fiatalok és idősek. A fiatalok beszéltek az idősekkel szembeni tiszteletről. Íme egy részlet a történetből:
Elmúlt a nyár, s én alig tartózkodtam otthon. Rendezvényről rendezvényre jártam, a zenélés minden időmet lefoglalta. Közben a házban is változások következtek be. Mire visszatértem a házba, Piri néni már kiköltözött a férje mellé. Én pedig azon kaptam magam, hogy valamiért megállok, és akaratlanul is néhány percet Piri néni arcának felidézésére fordítok. Miért van gombóc a torkomban? Mi változott meg az én életemben? Egy építész barátom egyszer azt mondta, nincsen felesleges tégla egy építményben sem. Ha mégis kivesznek egyet a ház falából, az – bár össze tán nem dől – gyengébb lesz! Én most megéreztem, milyen az, amikor egy feleslegesnek hitt, apró eleme elvész az életemnek. Az jár a fejemben, magától értetődőnek vettem Piri néni jelenlétét, és meg sem fordult a fejemben, hogy bármikor történhet valami, ami megtöri a ház hangulatát. Vajon nem kellett volna lassítani a földszinten, és a „Csókolom, Piri néni!” után egy „Hogy tetszik lenni?”-t is elejteni?
Szeretetvendégség után összegyűltünk a gyülekezeti teremben és a fiatalok a presbiterek kíséretében elmentek az időseket felkeresni, velük beszélgetni.
Hétfőre is maradt egy személy, akit meglátogattunk. Az erdő alatt kedves kis otthonában fogadott bennünket Biri néni. Mivel az utóbbi időben én látogattam, megállapította, hogy a tiszteletes kicsit öregedett :) (Biri néni betöltötte már a kilencvenet is).
Biri néninél például nem kell házimunkát végezni, de örömmel fogadja a fiatalokat, hiszen ő nem jár ki az udvarról, és a gyülekezeti eseményekről is lemarad.
Norbi, aki ezt a szolgálatot felvállalta, már tudta, hogy hogyan fognak Biri nénihez belépni pl. egy szál virággal, egy darab süteménnyel, egy gyülekezeti újsággal.
A tegnap pedig ezt a képet kaptam:

Két fiatal takarított egy idős család udvarán. Szép munkát végeztek!
Aztán az esti istentiszteletre egy másik csapat jött: Voltunk Sanyi bácsinál. Jól sikerült! - mondták.
Isten tartsa meg a fiatalokban levő lelkiséget, nyitottságot és gazdagítsa általuk idős testvéreink életét!