2015. május 13., szerda

A kirándulás

Már egy hete, hogy kirándulni voltunk mi, a női bibliakörösök, de utána ki kellett pihennem a fáradtságot, s mire összeszedtem magam, volt sok más feladat.
A képsorok segítségével a megtett út egy részét lehet most bejárni itt, ezen az oldalon.
Torján kezdtük. Itt álltunk meg először. Többnyire áthajtunk Torján, mert közel van, és igyekszünk tovább. Pedig nagyon kellemes volt az Árpád-parkban. Gyönyörű, kellemes reggel volt, s szinte sajnáltunk, hogy tovább kell máris menni.
Editke beszélt nekünk Torja történetéről, az Apor családról.
Gyorsan felsorakoztunk az Árpád vezér szobránál és a világ legmagasabb kopjafájánál, hogy fénykép is készülhessen.



Íme a park:
Tusnádon reggeliztünk, majd a faluban megkerestük a borvízmúzeumot. Eddig mi rendszeresen elhajtottunk mellette, pedig nagyon kellemes hely. Íme az épület:
És egy jó felirat, ami csak részben igaz, de azért jót szórakoztunk rajta:
Tusnádon Jutka magyarázott nekünk a fürdőről és a legendáról.
Következő megállónk Csíkszeredában a múzeumnál volt. Az atyafiak azzal fogadtak, amikor beszaladtam megkérdezni, hogy hol van automata a parkolási díj kifizetéséhez, hogy hát 64 lejért biztos összejön, ha előre nem is fizetek. Aztán elmondtam, hogy kár lenne, mert mi éppen ide kell, hogy jöjjünk, és hogy tárlatvezetést kértem erre az órára. Na, hát miért nem így kezdtem - volt a válasz. Húzzuk csak be az autóbuszt a múzeum kapujához, s jöjjünk, mert várnak.
Nagyon tetszett nemcsak a tárlat, hanem a rendezettség. Kellemes épület a Mikó-vár így felújítva, s mi olyan szívesen időztünk.


Gyergyóban nagy szeretettel vártak és fogadtak bennünket. Egy nagyon lelkes gyülekezettel ismerkedhettünk meg, s nagy örömünkre szolgált az együtt eltöltött idő.
Ebéd után megnéztük alaposan Gyergyó templomait, és néhány jellegzetes épületet is.

A katolikus templom a Kolonics-orgonával:
Kilátás az örmény templom mellől a dombon épült zarándok-templomokra:
Innen utunk tovább vezetett a Gyilkos-tóhoz, ahol már rest voltam fényképezni. Jól esett bámészkodni, csodálni a tájat (s persze bosszankodtam a civilizálatlanságon, mert azok a bódék....). Későn értünk haza, és nagyon jól fogott a pihenés. A hangulat alapján ítélve, az idén is jót kirándultunk. Csütörtökön megtartjuk (D.v.) a kiértékelőt is.